T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAHRAMANMARAŞ / ONİKİŞUBAT - Sarıgüzel Köyü Ali KOCA Ortaokulu

2024/2025 Eğitim Öğretim Yılı Sene Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı

Sene Başı Öğretmneler Kurulu Toplantısı

SARIGÜZEL KÖYÜ ALİ KOCA İLK/ORTAOKULU

2024–2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

GÜNDEM MADDELERİ

  1. Açılış ve yoklama.
  2. Açılış konuşması ve yazmanların seçimi.

 

E-MODÜLLER VE MEVZUAT İŞLEMLERİ

  1. Bakanlık kararları, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat, MEBBİS, e-Okul Uygulamaları;
  2. EBA ve FATİH projesi ile ilgili öğretmenlerin ve öğrencilerin bilgilendirilmesi ve kullanımın artırılması
  3. 2023-2024 eğitim – öğretim yılının değerlendirilmesi

 

PERSONEL İŞLEMLERİ

  1. Personel ve öğrenci kılık ve kıyafetiyle ilgili hususlar;
  2. Öğrenci ortamında öğretmenlerin etik davranışları.
  3. Sınıf İçi Hakimiyet ve Derslerin sağlıklı bir şekilde işlenmesinin görüşülmesi.
  4. 5727 Sayılı Sigara Yasağı Kanunu ile ilgili hususlar,
  5. Kurum kültürü oluşturulması çalışmaları
  6. Hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi (Zümre Öğretmenler Kurulu tarafından bildirilecektir)
  7. Sınıf defterlerinin düzeni, doldurulması ve imzalanması,
  8. Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarının belirlenmesi ve ilgili başvurularını yapılması

 

ÖĞRENCİ BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ

  1. Atatürkçülükle ilgili konuların derslerde işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususlar
  2. Değerler eğitimi çalışmalarına yer verilmesi
  3. Öğrencilerin başarı, devam ve devamsızlık, ödül ve disiplin durumları, okul birincisinin tespiti
  4. Akademik Başarıyı Arttırıcı Önlemlerle ilgili yapılacak çalışmalar.
  5. İstenen başarı düzeyine ulaşamayan öğrencilerin yetiştirilmesi için yapılacak çalışmalar
  6. Yerel,ulusal ve uluslar arası düzeyde yapılan sınav ve yarışmalara katılım
  7. Kitap Okuma alışkanlığı, Sınıf kitaplıklarının oluşturulması,
  8. Ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri,
  9. Okulumuzun 8. sınıfların Merkezi Yerleştirme Sistemindeki Durumlarının görüşülmesi.
  10. Mezunların izlenmesi

OKUL VE SINIF REHBER HİZMETLERİ

  1. Denetim ve rehberlik çalışmaları,
  2. Okul rehberlik hizmetleri
  3. Sınıf rehberlik hizmetleri ve e-okul sisteminde öğrenci bilgilerinin güncellenmesi
  4. Sınıf öğretmenlerinin, kendi öğrenci notlarının takibini yapması
  5. Akademik, Sosyal, Sanatsal ve Kültürel Alanda Başarıyı Arttırıcı Önlemlerle ilgili yapılacak çalışmalar
  6. Ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri,
  7.  Yıllık planlar, ders planları ve özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)

 

OKULUN ve SINIFLARIN FİZİKİ DURUMU

  1. Laboratuvarların ve Atölyelerin verimli bir şekilde ilgili derslerde kullanılması.
  2. (Değişik: 02/01/2024 tarihli ve 93432701 sayılı Makam Onayı) Bilişim araçlarının öğretim programlarının özelliğine göre ders araç ve gereci olarak kullanılması ile öğrencilerin özel durumları, pansiyon gibi hususlar dikkate alınarak eğitim ortamlarında bulundurulması ve kullanılmasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi,
  3. Okulun fiziki durumu ile ilgili çalışmalar ve öneriler.
  4. Sınıfların temizliği, sınıf araç ve gereçlerinin bakımı ve korunması.
  5. Kamu Tasarruf Genelgesinin görüşülmesi ve titizlikle uygulanması.

 

NÖBET İŞ ve İŞLEMLERİNDE ÖĞRETMEN DAVRANIŞ VE GÖREVLERİ

  1. Öğretmenin Ders Programı ve Nöbet Görevi İlköğretim Kurumları yönetmeliğinin 5.maddesinin C.bendi gereği ders programı ( Haftalık ders programı, öğretim yılı başında ve gerekli hâllerde ders yılı içinde okul yönetimince hazırlanır. Bu programda yönetici ve öğretmenlerin okutacakları derslerin gün ve saatlere göre öğretmenlerin mazeretleri de dikkate alınarak dengeli olarak dağılımı yapılır ve ilgililere imza karşılığı duyurulur.)

Nöbet görevi: İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 44.maddesi

 

MADDE 44 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-16/6/2016-29744) (1)

(1) Müdür yardımcıları, okulda kendilerine verilen nöbet görevini yerine getirir, nöbetçi öğretmen ve öğrencileri izler, nöbet raporlarını inceler, varsa sorunları müdür başyardımcısına veya müdüre bildirir.

(2) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Bağımsız anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıfı öğretmenleri okul öncesi eğitim öğrencilerinin bulunduğu alanlarda, kendi devrelerinde ve etkinlik saatleri dışındaki zamanlarda nöbet tutarlar.

(3) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Müdür yardımcısı ve öğretmen sayısı yeterli olmayan okullarda müdür yardımcısı ve öğretmenlere haftada birden fazla nöbet görevi verilir.

(4) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) İlköğretim kurumlarında; okulun bina ve tesisleri ile öğrenci mevcudu, yatılı, gündüzlü, (Değişik ibare:RG-14/10/2023-32339) tekli veya ikili eğitim yapma gibi durumları göz önünde bulundurularak okul müdürlüğünce düzenlenen nöbet çizelgesine göre öğretmenler (Değişik ibare:RG-14/10/2023-32339) tekli eğitim yapan okullarda gün süresince, ikili eğitim yapan okullarda ise kendi devresinde nöbet tutarlar. Ayrıca (Değişik ibare:RG-14/10/2023-32339) tekli eğitim yapılan okullarda öğle arasında yapılan nöbet görevi nöbetçi öğretmenlerin dinlenme süreleri göz önünde bulundurularak dönüşümlü ve dengeli olacak şekilde okul idaresi tarafından düzenlenir.

(5) Öğretmen, birden fazla okulda ders okutuyorsa aylığını aldığı okulda, aylık aldığı okulda dersi yoksa en çok ders okuttuğu okulda nöbet tutar.

(6) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Okuldaki öğretmen sayısının yeterli olması durumunda, kadınlarda 20, erkeklerde 25 hizmet yılını dolduran öğretmenlere, istememeleri hâlinde nöbet görevi verilmez. Ancak ihtiyaç duyulması hâlinde bu öğretmenlere de nöbet görevi verilir.

(7) (Değişik:RG-14/10/2023-32339) Hamile öğretmenlere, hamileliğin yirmi dördüncü haftasından itibaren doğum sonrası analık izni süresinin bitimini takip eden iki yıllık sürenin sonuna kadar istememesi hâlinde nöbet görevi verilmez. Bu kapsamdaki nöbet düzenlemelerinde okul yönetimi gerekli tedbirleri alır.

(8) Nöbet görevi, ilk ders başlamadan 30 dakika önce başlar, son ders bitiminden 30 dakika sonra sona erer. Ancak bu süre, okulun özelliğine göre öğretmenler kurulu kararıyla 15 dakikadan az olmamak kaydıyla kısaltılabilir.

(9) Nöbet görevine özürsüz olarak gelmeyen öğretmen hakkında, derse özürsüz olarak gelmeyen öğretmen gibi işlem yapılır.

(10) Nöbetlerde uyulması gereken esaslar öğretmenler kurulunda görüşülerek okul yönetimince nöbetçi öğretmen görev talimatnamesi hazırlanır. Bu talimatname, öğretmenlere yazılı olarak duyurulur.

(11) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Öğretmenlerden; engelli olanlar, engelli çocuğu bulunanlar ve bakmakla yükümlü olduğu engelli birey bulunanlara nöbet görevi verilmez. Ancak bu durumdaki öğretmenlere istemeleri hâlinde, gün tercihlerine öncelik verilerek nöbet görevi verilir.

(12) (Ek:RG-10/7/2019-30827) Özel eğitim sınıflarında görevli özel eğitim öğretmenleri nöbet görevlerini teneffüs ve yemek saatlerinde sınıflarına kayıtlı öğrencilerin gözetimine devam ederek yerine getirirler.

(13) (Ek:RG-10/7/2019-30827) Çeşitli nedenlerden dolayı öğretmeni bulunmayan sınıfın düzeni, o saatte dersi olmayan nöbetçi öğretmen tarafından sağlanır.

 

  1. Törenler, derse giriş – çıkışlar ve nöbetçi idareci ve öğretmenlerin teneffüslerde öğrencileri derse girdirdikten sonra görev yerlerini terk etmeleri.
  2. Nöbetçi öğretmenlerin nöbet gününde okula 20 dk. önce gelip, nöbetlerinin bitiminden 20 dk. sonra okuldan ayrılmaları.
  3. Törenlerin nöbetçi öğretmenler tarafından yaptırılması.
  4. Törenlerde öğretmenlerin dersine gireceği sınıfının başında durarak öğrencilerin düzenini sağlamaları.
  5. Teneffüs çıkışlarında öğretmenlerin öğrencilerini dışarı çıkararak sınıfı terk etmeleri. 
  6. Öğretmenlerin ve idarecilerin nöbet işlerini düzenli tutmaları ve nöbet defterini zamanında imzalamaları.

 

DERS PROGRAMLARININ OLUŞTURULMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ (iky madde 5)

MADDE 5 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında ders yılı süresinin 180 iş gününden az olmaması esastır.

a) Ders yılı, (Ek ibare:RG-10/7/2019-30827) ara tatil, yarıyıl ve yaz tatilinin başlama ve bitiş tarihleri, Bakanlıkça her yıl düzenlenen çalışma takviminde belirtilir. Bu tarihler göz önünde bulundurularak hazırlanan il çalışma takvimi, il millî eğitim müdürlüklerinin önerisi ve valilik onayı ile yürürlüğe girer.

b) (Değişik:RG-14/10/2023-32339) Ders yılı süresi, derslerin başladığı günden kesildiği güne kadar okulun açık bulunduğu günler ile öğrencilerin törenlere katıldıkları resmî tatil günleri sayılarak hesaplanır. Tekli eğitim yapılan okullarda sabah ve öğleden sonrası yarımşar gün, ikili eğitim yapılan okullarda bu süreler tam gün sayılır.

(2) (Değişik:RG-14/10/2023-32339) Haftalık ders programı, eğitim ve öğretim yılı başında ve gerekli hâllerde ders yılı içinde okul yönetimince hazırlanır. Haftalık ders programı; engelli öğretmenlerin, bakmakla yükümlü olduğu engelli yakını olan öğretmenlerin ve 36 ayını doldurmamış çocuğu olan öğretmenlerin tercihleri dikkate alınarak okulun genel işleyişini bozmayacak şekilde hazırlanır. Hazırlanan program ilgililere imza karşılığı duyurulur.

 

SINIF/ŞUBE VE ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARI

 Kurullar ve Mesleki Çalışmalar

Öğretmenler kurulu

MADDE 34 – (1) Öğretmenler kurulu, okul müdürünün başkanlığında varsa müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları ile öğretmenlerden oluşur. Müdürün bulunmadığı zamanlarda öğretmenler kuruluna varsa müdür başyardımcısı, yoksa görevlendireceği müdür yardımcılarından biri başkanlık eder.

(2) Kurul çalışmaları ile ilgili olarak;

a) Öğretmenler kurulu, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda toplanır. Ayrıca okul müdürünün gerekli gördüğü zamanlarda ve kurul üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği doğrultusunda da kurul toplantısı yapılır.

b) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Toplantı günleri ve gündemi, en az beş gün önceden imza karşılığı ilgililere duyurulur ve gündemin bir örneği öğretmenler odasına asılır. Kurul toplantısına başlamadan önce, gerekli görülen diğer konular da oy çokluğuyla kurul gündemine alınabilir.

c) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Kurul toplantılarında belirtilen görüşler ve alınan kararlar, kurulca seçilen yazman tarafından tutanak altına alınır ve imzalanır. Kararlar oy çokluğuyla alınır. Eşitlik hâlinde kurul başkanının katıldığı görüş kabul edilir. Alınan kararlar, karar defterine yazılarak uygulanmak üzere toplantıya katılamayanlar da dâhil yönetici ve öğretmenler tarafından imzalanarak dosyasında saklanır.

ç) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Öğretmenler kurulu toplantıları ders saatleri dışında yapılır. Ancak, gerekli hâllerde okul müdürünün önerisi, il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün onayıyla ders saatleri içinde de kurul toplantısı yapılabilir. Bu durumda öğrenciler izinli sayılır.

(3) Tek öğretmenli birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda öğretmenler kurulu toplantısı yapılmaz.

Zümre öğretmenler kurulu

MADDE 35 – (1)  Zümre öğretmenler kurulu; okul öncesi eğitim kurumlarında okul öncesi eğitimi öğretmenlerinden, ilkokullarda aynı sınıfı okutan sınıf öğretmenleri ve varsa alan öğretmenlerinden, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise aynı alanın öğretmenlerinden oluşur.

(2) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Tek öğretmenli birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda zümre toplantısı yapılmaz, bu öğretmenler ilgili ilçe/il zümre toplantısına katılır. Aynı sınıfı okutan bir sınıf öğretmeni veya alanında bir öğretmen olması durumunda zümre toplantısı, eğitim kurumu müdürü veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı ile yapılır. Bu öğretmenler alanları ile ilgili bir üst zümre toplantısına da katılır.

(3) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Zümre öğretmenler kurulu, öğretmenler kurulunda yapılacak çalışma planına uygun olarak ders yılı başında, ortasında, sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır. Toplantılar, zümre öğretmenleri arasından seçimle belirlenen öğretmenin başkanlığında yapılır.

(4) Zümre öğretmenler kurulunda; öğretim programı, ders planlarının düzenlenmesi, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme araçları, öğrenci başarı düzeyi, okulun fiziki mekânlarının ve ders araç gereçlerinin kullanımı gibi hususlar görüşülerek okulun çevre imkânları analiz edilir ve iş birliği oluşturulur.

(5) Ders yılı sonunda yapılan zümre öğretmenler kurulunda; daha önce yapılan zümre öğretmenler kurulu kararlarının izleme-değerlendirme raporu hazırlanır ve okul müdürlüğüne sunulur.

Sınıf/şube öğretmenler kurulu

MADDE 36 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-10/7/2019-30827)

(1) Sınıf öğretmenler kurulu aynı sınıf seviyesinde, şube öğretmenler kurulu ise aynı şubede ders okutan öğretmenler ile okul rehberlik öğretmeninden oluşur. Sınıf/şube öğretmenler kurulu ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında oluşturulur, okul öncesi eğitim kurumları ile ilkokullarda oluşturulmaz. Kurula, gerek görülürse veliler ile öğrenciler arasından seçilen temsilciler de çağrılabilir.

(2) Sınıf/şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci dönemin ikinci ayında, ikinci dönemin birinci veya ikinci haftasında ve ders yılı sonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında ayrı ayrı toplanır. Ayrıca, gerektiğinde sınıf/şube öğretmenler kurulu, şube rehber öğretmeni veya okul rehberlik öğretmeninin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde de toplanabilir.

(3) Sınıf/şube öğretmenler kurulunda; sınıf/şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkileri, ailenin ekonomik durumu ve benzeri konular ile alınacak önlemler görüşülür. Bunun yanı sıra şube öğretmenler kurulunda bu Yönetmeliğin 31 inci maddesi hükmü gereğince, öğrencilerin başarıları değerlendirilerek uygulanmak üzere karar defterine yazılır.

Kurullar ve zümreler ile ilgili diğer hususlar

MADDE 36/A – (Ek:RG-10/7/2019-30827)

(1) Öğretmenler kurulu, zümre öğretmenler kurulu, sınıf öğretmenler kurulu ve şube öğretmenler kurulu ile ilgili usul ve esaslar Yönerge ile belirlenir.

 

 

OKUL İÇİ EĞİTİM KURS VE ÇALIŞMALARI

  1. Destekleme ve Yetiştirici Kurslara çocukların katılımının teşvik edilmesi
  2. Çocuk haklarına ilişkin uygulamalar
  3. Değerler eğitimi çalışmalarına yer verilmesi

 

OKUL-AİLE BİRLİĞİ VE ÇEVRE

57.Okul aile birliği toplantısı ve Sınıf Veli Toplantıları.

58.Okul çevre ilişkileri,

59.Okulda ve çevrede Türkçenin doğru, güzel ve etkili kullanılması

 

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ

60.İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hususlar

61.2024/2025 eğitim öğretim yılı okul İş sağlığı ve güvenliği temsilcisinin seçilmesi.

62.(Değişik: 27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı) Okul sağlığı hizmetleri ile ilgili çalışmalar

 

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR – EĞİTSEL KULÜPLER

63.Belirli gün ve haftaların planlanması,

64.Faaliyet gösterecek öğrenci kulüplerinin belirlenmesi

65.Sınıf/şube rehber öğretmen ile öğrenci kulübü danışman öğretmenlerinin belirlenmesi

      66.Öğrenci kulüpleri ilgili evrakların hazırlanması ve e-okul modülüne ivedilikle girilmesinin görüşülmesi,

 

İDARECİ GÖREV ALANLARI

67.Öğrenci işlerinden sorumlu Müdür Yardımcısı Hakkı ÖZER’in bilgilendirilerek işlem yapılması,

68.Özlük bilgileri ile ilgili ve Sevk, rapor ve sağlıkla ilgili diğer iş ve işlemlerin tedavi yönetmeliğine uygun şekilde yürütülmesi için geç kalınmadan anında idareye bilgi verilmesi; Sevk ve rapor işlemlerinde Okul Müdürü’ne bilgi verildikten sonra Müdür Yardımcısı Hakı ÖZER ’in bilgilendirilerek gerekli işlemlerin yapılması.

 

KOMİSYONLAR VE EKİPLER

69.Stratejik planlama Ekibi, Eğitimde toplam kalite yönetimi Ekibi ile Okul gelişim ve yönetim ekibi çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri,

70.Kurul ve komisyonlara öğretmen seçimi ve görev dağılımının yapılması;

71.Dilek ve temenniler.                                                                                       

72.Kapanış.                                                                                                             

 

 

 

Uygundur.

29.08.2024

Furkan Gürkan BOZKUŞ

Okul Müdürü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.08.2024 - Güncelleme: 29.08.2024 11:20 - Görüntülenme: 135
Kaynak: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19942MevzuatTur=7MevzuatTertip=5https://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1865.pdf
  Beğen | 0  kişi beğendi